In de warme en vertrouwde omgeving van ’t Heem kunnen mensen op hun eigen manier leven, met de begeleiding en ondersteuning die zij wensen. Bij ’t Heem voelt wonen zoals thuis en is er ruimte voor de eigen gewoonten en persoonlijke keuzes. Iedere bewoner kan zichzelf zijn en de regie over het leven behouden.
’t Heem heeft vier locaties in de dorpen Berkel-Enschot, Udenhout, Haaren en Helvoirt. Ook bewoners van deze dorpen, of van de huurappartementen naast of vlakbij onze locaties, kunnen gebruikmaken van onze diensten.
Wilt u meer informatie over wonen bij ‘t Heem? Wij staan u graag persoonlijk te woord.
Neem gerust contact met ons op.
“Iedereen denkt met je mee en
ik heb veel ruimte voor eigen inbreng”
Goed bestuur en toezicht zijn noodzakelijk om te zorgen voor een fijne, veilige en ondersteunende woonomgeving. ’t Heem wordt bestuurd door Floor de Vroome, als eenhoofdig Raad van Bestuur. Vanuit de Governance code zorg is er een Raad van Toezicht met vijf leden, die integraal toezicht houdt op het beleid en de algemene gang van zaken binnen ’t Heem. Bekijk ook de organisatiestructuur van ’t Heem.
Onze locaties zijn een verbindende plek voor de bewoner, zijn naasten en mantelzorgers. Wij sluiten aan waar dit gewenst en nodig is. We vinden het belangrijk om met elkaar in gesprek te blijven. In overleg kunnen we gebruikmaken van een hulpmiddel om informatie uit te wisselen en de agenda te beheren. Een voorbeeld daarvan is Carenzorgt. Zo houden we elkaar op de hoogte en zorgen we dat we belangrijke zaken goed vastleggen.
Dagelijks werken wij hard aan de kwaliteit, professionaliteit en betrokkenheid binnen ’t Heem.
Als leidraad gebruiken we daarvoor:
In een tweejarenplan leggen we jaarlijks vast hoe we binnen ’t Heem werken aan kwaliteit. In het jaarverslag leggen we hierover verantwoording af.
Bij ’t Heem streven we naar een omgeving waarin iedereen zich veilig, gerespecteerd en gehoord voelt. Ondanks onze inspanningen kan het voorkomen dat iemand ontevreden is of een klacht heeft. Daarom bieden we duidelijke richtlijnen voor het melden van klachten, zowel voor bewoners als medewerkers.
Bent u bewoner en heeft u een klacht over onze dienstverlening? Wij horen graag uw feedback zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
Meld uw klacht:
Neem contact op met uw contactpersoon binnen ’t Heem of vul het online klachtenformulier in.
Hoe wij handelen:
Uw klacht wordt vertrouwelijk behandeld en binnen een redelijke termijn beantwoord. Indien nodig schakelen we een klachtenfunctionaris of externe klachtencommissie in.
Voor een verdere toelichting verwijzen we naar de online brochure.
Als medewerker van ’t Heem is het belangrijk dat u zich gehoord en ondersteund voelt. Heeft u te maken met ongewenst gedrag, een onveilige werkomgeving of andere problemen? Dan kunt u bij ons terecht.
Gaat het om ongewenst gedrag van een collega. Meld uw klacht:
Bespreek het eerst met uw leidinggevende of een vertrouwenspersoon. Als dit niet voldoende is, kunt u een formele klacht indienen via het interne meldpunt.
Gaat het om ongewenst gedrag van een bewoner / naaste. Meld uw klacht:
Bespreek het eerst met de bewoner of naaste. Als dit niet voldoende is, kunt u de stappen volgen volgens deze procedure.
Onze aanpak:
Wij zorgen voor een vertrouwelijke en eerlijke afhandeling van uw klacht. Samen werken we aan een passende oplossing.
Wij geloven dat open communicatie en wederzijds respect de sleutel zijn tot een veilige en prettige omgeving. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u vragen heeft over de klachtenprocedure.
“Heel fijn dat alles hier in de buurt is,
dan hoef ik niet zo ver te lopen”
Download hieronder de algemene voorwaarden Verzorging, Verpleging en Thuiszorg (VVT).
Hier kunt u de Statuten van ’t Heem, het Reglement Raad van Bestuur, het Reglement Raad van Toezicht en het Reglement Commissies Raad van Toezicht bekijken.
Graag horen wij van u hoe u onze dienstverlening ervaart. Uw reacties geven ons inzicht in wat goed gaat en wat ‘t Heem kan verbeteren. Zo kunnen wij de kwaliteit van zorg en diensten verder vergroten. Bent u tevreden over de zorg- en dienstverlening van ‘t Heem? Wij waarderen het zeer als u dat ons, maar ook anderen laat weten. ‘t Heem stelt het bijzonder op prijs wanneer u uw waardering kenbaar maakt via ZorgkaartNederland. U helpt daarmee anderen die aangewezen zijn op professionele zorg bij het maken van een goede keuze uit de zorgaanbieders. Klik hier voor de website van Zorgkaart Nederland.
Heeft u een suggestie hoe ‘t Heem haar zorg- en dienstverlening verder kan optimaliseren? Ook dat horen wij graag van u. Een suggestie kunt u doorgeven aan een medewerker of leidinggevende op de locatie of van de wijkverpleging. U kunt een suggestie ook kenbaar maken door dit via e-mail door te geven: infozorg@t-heem.nl.
Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent. Dan verwijzen wij naar de klachtenprocedure voor een bewoner of cliënt.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.