Cliënten wijkzorg erg tevreden over de zorg die ze krijgen

De medewerkers in de wijkteams van ’t Heem zijn beloond met een 8,3 als rapportcijfer. Ze hebben deze mooie waardering gekregen van de cliënten van de wijkverpleging. Het laat zien dat ’t Heem ook in deze lastige tijd goede zorg biedt.

De kwaliteit van de zorg is door een extern bureau onderzocht via onderzoeksmethode ‘PREM Wijkverpleging’. De cliënten waarderen vooral de persoonlijke aandacht en het feit dat ze zich op hun gemak voelen bij onze zorgverleners.

Over het algemeen werd op alle onderdelen goed gescoord. Het item ‘vast zorgverleners’ en ‘afgesproken tijd’ scoorde iets lager. Dit blijven lastige items vooral in tijden van ziekte rondom corona. Toch blijven we nadenken over hoe we dit verder kunnen verbeteren.

Esther Voeten, bestuurder van ’t Heem: “Ik ben er trots op dat cliënten de zorg die zij ontvangen waarderen met een 8,3. Fijn om te zien dat in zo’n jaar waarin het voor iedereen zwaar was, onze zorg zo goed gewaardeerd werd. We bedanken de cliënten voor hun deelname en de mooie scores die ze ons hebben gegeven”.

Sinds maart 2019 is dit jaarlijkse onderzoek verplicht voor alle aanbieders van wijkverpleging. Hierin wordt onderzocht hoe cliënten de zorg ervaren en of ze de organisatie aanbevelen bij familie en vrienden.

De waarderingen en scores worden door het externe bureau automatisch doorgegeven aan Zorgkaart Nederland. Het was helaas methodologisch niet mogelijk om de resultaten naar verschillende wijkteams uit te splitsen.

 

Skip to content